close

竹慶本樂仁波切:屬於我的自由

 

上師說「要全然無遮地

當我看著自己的身體,我看到自己的念頭

當我全然無遮地看著念頭,我看到一些顯

當我看著各種顯時,我看到空性。

當我全然無遮地看著空性,我看到自己在間隙中,

當我在間隙中寬坦放鬆,我找到屬於我的自由。

 

竹慶本樂仁波切 |伊利諾州錫安

 

My Freedom

 

Guru said, “Look nakedly.”

When I look at my body,

I find my thoughts.

When I look nakedly at thoughts,

I find appearances.

When I look at appearances,

I find shunyata.

When I look nakedly at shunyata,

I find myself in a GAP!

When I relax in the GAP,

I find my freedom.

 

dpr | Zion, IL

 

 

出處

https://www.facebook.com/dzogchenponloprinpoche/

 

普賢法譯小組Jenni翻譯 / Serena 校對,祈願一切賢善吉祥

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    serenalotus 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()